L a s t S u m m e r;
You are at xx.blogspot.com

Please navigate with the tabs on the right.

15 April 2011

Timbang Kilo - 15.04.2011

Hello hello.. hari ni hari Jumaat so makna nya.. hari utk weigh in :D atau versi aku, timbang kilo.. petang semalam aku pergi kelas kardio seperti biasa.. dgn harapan ada la pengurangan utk pagi ni.. jadi, setelah aku naik atas scale.. angka yg ditunjukkan... jeng jeng jeng...




Berat aku pada minggu ini.. 78.4 KG .. penurunan sebanyak 0.9 kg daripada berat last week.. aku tetap bersyukur sbb ada penurunan walaupun aku banyak makan minggu ni.. :) kalo ikut, bkn menurun tp meningkat kan.. apa2 pun, aku sukaaa... tak sabar rasanya nak tunggu angka tu mencecah 60 kg.. ada 18.4 kg utk di buang if nak berat 60 kg.. uuuiiihhhhh banyak tu.. bila la akan tercapai kan.. tapi bak kata omputih 'WHEN THERE'S A WILL, THERE'S A WAY'.. yg penting usaha kena diteruskan.. jgn mudah putus asa.. cobaan dan godaan tu perkara biasa utk kita yg tengah melalui proses 'slim down' ni..

*Nguap* ngantok plak mata ni.. huhu.. nak wat keje pun malas.. ishhh mentang2 la hari ni hari Jumaat.. oklah, rasanya sampai di sini saje entry buat kali ni.. nanti kalo aku byk masa 'free' aku akan buat entry lg.. hehe.. babaiii.. take care..

x0x0
Diana





4 comments:

aullea said...

omg! congrats turun byk tuuuu !!

jeles nye dah semakin menjauhi angka 8.. best gila..

ni start diet dgn berat brape ni?
pass la baton 7 tu kat aku weii.. penat kat angka puaka 8 ni..hoho

Diana said...

hi lea.. thank u.. aku start diet dgn berat 87.5 kg.. dulu paling berat aku 95 kg.. tp aku berjaya turunkan ke 87.5 kg.. ambik masa lama la of course.. hehe.. now dah dapat angka 7 ni mmg seronok weii.. target ari tu for this week weigh in 77 kg.. sbb asyik mkn jer, tersasar la dr target.. dpt la 78.4 kg.. hehe :P

ala, lea don't worry.. esok2 turun la tu.. yg penting jgn putus asa.. sila la rajin2 kan diri utk workout kalau slalu kantoi makan.. hehe ni la aku slalu buat.. anyway, teruskan usaha anda! :)

aullea said...

oo lebih kurang la ni..time raya thn lepas 83..tu paling kecik la pastu naik balik area 88-87 gak huhu..sebulan dua ni br start balik..xpenah angka 7 wey

ee xde workout bagai.. skrg buat atkins just jaga mkn je pas tu balik umah lepak je.. mana nk turun laju.. sehari 100g pun payah..huhu

ko wat eksesais ape? cardio ngan wght training ke? best nye kalo ade gym ke aerobik ke..tp malehhhh :P

Diana said...

aku dulu pernah try atkins.. berjaya kurangkan almost 11kg la.. pastu stop, berat naik balik 5kg mcm tu.. skrg ni aku diet kira kalori je and wat cardio.. kdg2 aku wat workout JM 30 DAYS SHRED kalo aku x dpt pegi studio wat cardio.. skrg ni jarang dah aku workout kat rmh.. mesti pegi studio.. dulu aku ni adalah org paling malas nak workout.. time wat atkins tu xde nyer nak workout.. dan yg aku notice walaupun berat badan turun tp shape x secantik bila ko workout.. ade beza tau..

aku start paksa diri pegi studio wat cardio ni end of january this year.. mula2 tu mmg paksa diri.. skrg ni kalo sehari x pegi rasa mcm something wrong je.. since last month aku kdg2 sampai 5 kali seminggu aku pegi or 6 kali.. addicted tu.. tp kalo aku busy ke ape, 3 kali seminggu je la.. aku perlu workout sbb asal weekend je aku melantak bagai nak rak... ishhh.. jadi kena la 'bayar balik' dgn workout..

pesanan utk masa depan : jgn malehhh memanjang.. workout cepattt.. hehehe :P